Czy chemia jest potrzebna?

Benzyna i olej napędowy aby spełnić rygorystyczne wymagania w zakresie emisji i ochrony środowiska muszą spełniać określone specyfikacje dotyczące składu chemicznego, jednakże ma to niekorzystny wpływ na utrzymanie czystości nowoczesnych silników samochodowych

Współczesne silniki spełniające coraz to bardziej restrykcyjne normy EURO, by ograniczyć emisję CO2 oraz NOX rozbudowane są o różne podzespoły i zaawansowane układy wtrysku bezpośredniego.

Te rozwiązania wymagają specjalnej troski w utrzymaniu czystości wnętrza silnika (komora spalania, układ dolotowy, układ paliwowy) mających bezpośredni kontakt z paliwem. Tam bowiem powstają nagary i osady, które wpływają negatywnie na pracę silnika.

Proces narastania nagarów jest powolny i użytkując samochód nie jesteśmy w stanie odczuć rozciągniętych w czasie degradujących zmian i informacje o konieczności stosowania przeróżnych preparatów uznajemy za „chwyt marketingowy”.

Czyszczenie przepływomierza powietrza

Do tego służą dedykowane preparaty chemiczne. Regularnie czyszczony przepływomierz dłużej działa poprawnie i pozwala na właściwe obliczanie ilości powietrza zasysanego do silnika, dzięki czemu sterowanie jego pracą jest prawidłowe i optymalizuje zużycie paliwa.

Czyszczenie przepustnicy

Czysta przepustnica umożliwia prawidłowy przepływ i zawirowanie powietrza wpadającego do silnika, przez co może powrócić fabryczna moc i dynamika pojazdu.

Serwis układu paliwowego

Jeśli chcesz zapewnić najlepsze warunki pracy swojemu silnikowi, przygotuj profesjonalnie swój pojazd na zimę!

Czy wiesz że:

  • na skutek zwiększającej się liczby biokomponentów w paliwach, w zbiornikach coraz bardziej gromadzi się woda?
  • w wyniku eksploatacji pojazdu i stosowania paliw złej jakości, w Twoim pojeździe wytwarza się ciężki osad węglowy?
  • paliwo żeluje się w niskich temperaturach?

Co trzeba zrobić?

  • oczyścić układ paliwowy z wody, by zminimalizować ryzyko problemów z rozruchem
  • oczyścić układ paliwowy z ciężkich depozytów węglowych, w celu ograniczenia zużycia paliwa i przywrócenia prawidłowych parametrów pracy
  • likwidacja glonów rozmnażających się w zbiorniku paliwa
  • zabezpieczyć paliwo przed żelowaniem.

Czyszczenie zaworów i kolektora dolotowego

Objawy zanieczyszczeń kanałów dolotowych i zaworów ssących mogą wystąpić po około 40-50 tyś. km:

  • Brak mocy (spadek mocy nawet o 40%)
  • Nierówna praca silnika na biegu jałowym
  • Problem z przyspieszaniem (szarpanie)
  • Słaba reakcja na wciśnięcie gazu
  • Wypadanie zapłonu
  • Większe zużycie paliwa
  • Błąd spalania stukowego
  • Błąd przepustnicy
  • Problem z odpaleniem silnika

Problem dotyczy silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny do komory spalania. Paliwo nie jest już podawane do kolektora ssącego, a tym samym nie oczyszcza go.

Zwęglone paliwo i olej silnikowy dostający się do kolektora ssącego wskutek recyrkulacji spalin, odkłada się na ściankach kolektora dolotowego i na zaworach ssących. Początkowo problem nie jest dokuczliwy jednak z czasem ma szkodliwy wpływ na sprawność silnika. Nadmierna ilość zanieczyszczeń na zaworach ssących przyczynia się do ich niedomykania. Zastosowanie dodatków czyszczących do paliwa jest bezużyteczne, bowiem przy bezpośrednim wtrysku do komory spalania paliwo nie ma kontaktu z kolektorem ssącym i zaworami ssącymi.

Specjalista w dziedzinie chemii dla motoryzacji TUNAP oferuje rozwiązanie problemu nagarów w układach dolotowych silników benzynowych i silników diesla. Pojawiające się coraz częstsze problemy z nagarem powstającym na zaworach dolotowych i w kanałach dolotowych silników spalinowych, zwłaszcza silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa, przyczyniło się do poszukiwania technologii usuwania tych osadów w ergonomiczny i bezpieczny sposób. W odpowiedzi na to wyzwanie firma TUNAP stworzyła technologię czyszczenia opartą o czyszczenie specjalnym granulatem, który w bezpieczny sposób usuwa uporczywe osady w kanałach dolotowych i na zaworach, a zastosowanie neutralizatora granulatu, nie pozostawia po sobie resztek.

Nowa technologia obejmuje czyszczenie wymagające jedynie demontaż kolektora ssącego do przeprowadzenia skutecznego czyszczenia kanałów dolotowych i zaworów, celem całkowitego ich oczyszczenia z osadów. Wysoka skuteczność czyszczenia stanowi doskonałą alternatywę wobec tradycyjnych metod usuwania nagarów z demontażem głowicy i układu zaworowego.